Kata aluan daripada Penghulu

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera untuk semua penduduk PSG,

Saya sebagai Penghulu yang dilantik, amat bebesar hati menjemput tuan2 & puan2 (penduduk Pangsapuri Saujana Gombak) ke bilik gerakan kita untuk bersuai kenal dengan ahli JMB (Badan Pengurusan Bersama) dan juga ahli PPPSG (Persatuan Penduduk Pangsapuri Saujana Gombak) dengan lebih dekat lagi supaya senang kita dapat mengatasi masalah2 atau mendapat maklumat2 terkini mengenai pangsapuri kita ini tanpa membuat andaian yang bukan2.

Dengan ini saya ingin memberitahu bahawa bilik gerakan Pangsapuri Saujana Gombak kita di buka pada setiap hari Ahad untuk para penduduk dan bilik itu juga untuk kegunaan riadhah semua penduduk tanpa mengira bangsa dan agama bagi mengeratkan lagi tali persahabatan sesama kita.

Terima Kasih.

Wassalam.

Feisal Mohamad
Penghulu
Pangsapuri Saujana Gombak
Jln PGN 1B/1, Pinggiran Batu Caves,
Batu Caves, Selangor.

17 Responses

  1. Salam,

    Semoga penduduk PSG dapat bersatu hati merealisasikan moto “Rumah Kita Milik Bersama”. Sama-samalah kita mengenali jiran kita.

    Pemilik
    A-16-5

    • Bio Aura
      Sistem Penapis Air Dengan Teknologi Nano

      “Jika anda fikir kesihatan itu mahal, cubalah kesakitan” – DR. NOORDIN DARUS.

      Salam Rakyat Malaysia…

      TAHUKAH ANDA?
      Sekiranya AIR yang berKARAT dan berBAU, disebabkan paip lama yang tidak berganti, disertakan lagi dengan KLORIN dan AMONIA dalam air minuman kita dan menjadi kegunaan harian dalam KEHIDUPAN HARIAN kita.. tahukah anda apakah kesanya?

      Bayangkan jika anda mengharapkan PENAPIS AIR SEMULAJADI iaitu BUAH PINGGANG, adakah semuanya berfungsi dengan baik?, Jika masih lagi berfungsi, syukurlah… Tapi sampai bila?! Jika setiap hari disajikan dengan bahan tercemar, mampukah ia BERTAHAN lebih lama?

      Oleh itu kami syorkan anda mempunyai satu penapis air yang benar-benar DIJAMIN kualitinya serta mampu memberikan anda kepuasan dalam kehidupan yang sihat.

      Namun, tahukah anda bahawa kini teknologi sistem penapis air telah menjadi semakin maju selaras dengan kemajuan teknologi. Teknologi NANO yang digunakan dalam Penapis Air khususnya Bio Aura dapat memberikan kualiti air yang lebih baik kerana penapis air ini mampu menapis ZARAH AIR yang bersaiz sekecil 0.000000001m (1 nanometer). Ini menghasilkan air yang lebih bersih dan selamat untuk diminum.

      KEHEBATAN NANO DALAM
      BIO AURA HI-TECH WATER SYSTEM

      1. Menghasilkan komponen bersifat nano dan kandungan oksigen yang tinggi, menggalakkan pertumbuhan sel-sel badan yang sihat.

      2. Kandungan Bio tenaga yang berganda, meningkatkan keaktifan sel-sel tubuh badan.

      3. Molekul-molekul yang bersaiz nano menambahkan lagi keberkesanan penyerapan nutrien.

      4. Membekalkan kekayaan bahan-bahan mineral dan nutrien untuk keperluan kesihatan tubuh.

      5. Sistem penapisan air yang lebih efektif menghapuskan unsur-unsur toksin, bakteria, klorin dan logam berat supaya air selamat diminum.

      6. Menghilangkan bau yang tidak menyenangkan, menjadikan air lebih sedap diminum.

      7. Kualiti air bertenaga meningkatkan metabolisme, melancarkan sistem peredaran darah dan memperkuatkan sistem imunisasi badan.

      8. Nilai pH yang cenderung kepada beralkali setara dengan keperluan badan. Amalan minum air Bio Aura dapat memberikan kesan terapi terhadap badan yang berasid.

      9. Menjamin kecantikan dan kehalusan kulit serta kesegaran makanan.

      Insya Allah…

      “Jadilah Pengguna Bijak ! ”

      “BADAN SIHAT KELUARGA BAHAGIA”

  2. hidoppp penghulu….
    internet bila nk ada??
    kami nak streamyx…~!!!

  3. teruskan usaha saujana gombak….tahniah kerana berjaya wujudkan laman informasi utk warga Saujana

  4. kalo ade wifi ke,best gk ek..hehe

  5. kalu ade wimax lagi best…

  6. ok gak blog PSG ni……
    jgn lupa hari suai kenal pd 10 mei ni

  7. aku sokong blog nih , walaupon aku x duduk kat sini (sewakan appt) tapi aku selalu gak ikuti perkembangan terkini … tq. keep up the good work guys…

  8. Salam…

    Diharap dgn adanya blog nih… semua penduduk PSG akan dapat bersatu hati, terutamanya org Melayu yg makin parah akhlaknya dan suka bergaduh sesama sendiri…

    ps:aku rasa banyak cerita yang perlu diupdate disini selalu… tentang apa yang telah dilakukan oleh JMB… jasa2 mereka yang penduduk lain tidak pernah tahu dalam mempertahankan imej PSG walaupun diganggu dan dikecam dgn anasir2 yang tidak baik…

  9. Salam, ajiz brape sewa rumah tu, blok & tkt mane?

    Kalu psg pemancar komunikasi ok gak kat PSG ni, U-mobile ke P1 ke Digi ke Maxis ke Celcom ke…bleh jgak masuk dana persatuan dgn sewa….kalu ade vending machine RO water ke air tin ke ok gak tu….semua duit tu masuk akaun persatuan….pusat komputer & photostat ok gak….yg penting yuran senggaraan mestilah bayar beb…..

  10. saya dan kami sokong @##…….hidup jmb

  11. ******PSG*******
    kami sokong……….
    HIDUP PENGHULU
    HIDUP JMB
    HEHEHEHEH………..

  12. nak tanya…. sejak persatuan penduduk ditubuhkan hingga ke hari ni, apa persatuan buat? apa jasa yang persatuan buat yang boleh penduduk nampak? takde apa pun…. penghulu pun senyappppp jer….

    • Salam,

      Persatuan penduduk memerlukan kerjasama sepenuhnya dari ahli2 nya iaitu kita semua penduduk di PSG ini. Kalau penduduk sendiri tidak involve dan menyumbang tenaga dalam persatuan, bagaimana persatuan nak bergerak. So fikir-fikirkanlah…

      Moderator.

  13. ladybird…
    persatuan bukan tak buat apa2. tapi persatuan bergabung tenaga dengan JMB untuk sama2 perbaiki kelemahan dan kepincangan yang kita hadapi sekarang. Insyaallah, bila semua masalah dah settle, persatuan akan ada masa untuk plan aktiviti dan perancangan dorang… okay…

  14. salam,
    saya berminat nak menyewa kat pangsapuri sini ….kalo ada kekosongan sila mesej sy dengan kadar segera ok…terima kasih banyak2….🙂

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: